סיכום השבוע האחרון וחג שמייח! 28.5.2020

שלום לכולם

עבר עלינו שבוע ממש טוב בכיתה. נכון שעוד קשה לנו לקום בבוקר ולהתארגן, אבל נראה שכולם מגויסים לפחות לסוג של שגרה 🙂

כמה דברים שעשינו השבוע:

  • השבוע התחלנו ללמוד חילוק שברים. בתחילה ניסינו לפתור תרגילים לפי אינטואיציה (שנקראת פשוט חשיבה מתמטית יצירתית במקרה הזה) – וכמה אינטואיציה יש בכיתת לוטם, ואיזו חשיבה מתמטית מעולה! בלי ללמוד איך מחלקים שברים, ילדי הכיתה מצאו 6 דרכים שונות לעשות זאת. הורים, אני יודעת שאתם (ואני) למדנו רק שיטה אחת – כפל בהופכי – אבל אנחנו לומדים בצורה אחרת, כזו שגורמת לילדים לחשוב על מהות החילוק ולא לזכור בעל פה שיטה (כי אנחנו יודעים מה קורה לזכרון אחרי שבועיים..). אז אם הילדים עושים מכנה משותף כדי לחלק – זה נהדר. ואם הם מציירים – זה נהדר. ואם הם הופכים כפל – זה נהדר. כל דרך מקובלת! בנוסף, סופי נכנסה אלינו לכיתה כמורה עמיתה למתמטיקה, והתחילה לעסוק בתובנה מתמטית ובנושאים שונים שנחשפים אליהם בחטיבת הביניים.

 

  • עסקנו בבניית אירוע הסיום. ילדי הכיתה לקחו חלק פעיל ומשמעותי בכתיבת הטקסט לאירוע הסיום שיתקיים בתחילת יולי (תאריך מדויק יתקבל בשבוע הבא. זה לא תלוי רק בנו..). בעזרת כשרונות של רבים מילדי הכיתה עסקנו באיורים לספר המחזור (וואו, פשוט וואו), בכתיבת מילות שירים, בכתיבת טקסטים מומחזים… השנינות והרעיונות היו נהדרים. באמת שנהניתי מכל רגע! יש מצב שגם אתם קצת? 🙂 כפי שכתבנו במכתב להורים, אירוע הסיום יהיה מורכב מסרטונים הכוללים ריקוד, שירים, נגינה וקטעים מומחזים וגם מקטעי קישור, בניית תפאורה ועוד – לכל ילד יש מקום להביע את כשרונו היחודי ונשמח לראות את כולם מגויסים ושותפים!

    ביום ראשון תפורסם הרשמה להשתתפות בקטעים השונים באירוע, בטבלה מסודרת ובה שמות הקטעים ודרישות התפקידים (דיבור, קריינות, ניצבים, ריקוד, שירה, נגינה, ציור ובניית תפאורה ועוד). כל ילד ירשם איפה שהכי מתאים לו ובתפקיד שמוכן להתאמץ ולהשקיע ולעשות את הכי טוב שלו. הורים, נשמח לעידוד הילדים להרשמה, להשתתפות פעילה וללקיחת חלק משמעותי. יש לפנינו עבודה רבה וזמן דוחק, יחד עם זאת אני יודעת שכל ילד בכיתת לוטם יעשה את הכי טוב שהוא יכול. המטרה העליונה היא שכולם ירגישו שהם תורמים ועושים.

 

  • ציינו את חג שבועות בכמה אופנים:
    בעקבות סיפור, עסקנו בחלוקה צודקת לעומת חלוקה שויונית של רכוש, הגענו בדיון מרתק עד הממשלה וחוקי מדינת ישראל, וחשבנו מה נכון יותר ומתי – צדק או שוויון…
    שוויון-אינו-בהכרח-צדק
    בעקבות החג המציין את מועד מתן התורה בהר סיני, כתבנו את עשרת הדברות שלנו – עשרת הידברות למתבגר, עשרת הדיברות לתלמיד המתחיל בחטיבה / ביסודי ועוד. יצאו תוצרים מצחיקים 🙂
    בעקבות המנהג לאכול מאכלי חלב בחג, חבצנו חמאה! המשכנו את הדיון הכלכלי על ממשלה, סיבסוד מחירים והחלטות כלכליות נוספות, התוודענו לקושי בייצור חמאה בארץ (לא משתלם) ובבעייתיות היבוא מחו"ל (יקר, איך עטר תכין עוגיות??) והחלטנו לחבוץ חמאה בעצמנו! בקבוק ובו שמנת מתוקה (ושתי גולות שנוספו אח"כ) עבר והתנער אצל כל ילדי הכיתה במשך כמעט 3/4 שעה תוך כדי הדיון הכלכלי ואחר כך התנער עוד לאורך היום… עד שנוצרה חמאה!

היה לנו שבוע טוב, ומיום ראשון אנחנו בהילוך גבוה לחזרות ובניית אירוע הסיום. הורים, נזדקק לעזרתכם בהשגת תלבושות ואביזרים אבל בעיקר בעזרה לילדים ללמוד טקסטים ותפקידים ועידוד עשייה. נהיה זקוקים לזריקות מוטיבציה תמידיות….

מאחלת לכולכם חג שמח ונעים, חג של חקלאות וירוק ומשפחה, חג אחרון לשנה זו….. חג שמייח!

חג שבועות שמ ח

עטר

כתיבת תגובה